Boisko Mormonów

Wiosną zeszłego roku zacząłem tu przychodzić. Przejeżdżając autobusem zauważyłem, że stworzone  dobre kilkanaście lat temu przez Mormonów boisko, które znajduje się nieopodal parku u zbiegu ulic Redutowej i Wolskiej znowu wygląda jak trzeba. Postawiono nowe konstrukcje z tablicami i nowymi obręczami, wyrównano asfalt i pomalowano na nowo linie zielonym kolorem. Ucieszyłem się, bo jeszcze w 2013 roku tablice były kompletnie zdezelowane i nie było już na nich nawet obręczy.

Zacząłem więc przychodzić na boisko i trenować rzuty z półdystansu. Tablice wiszą trochę niżej niż 3,05 m, ale nie przeszkadza mi to. Wchodzę, kozłuję, staję na półdystansie i rzucam. W zeszłym roku moim najlepszym wynikiem na półdystansie było 8 trafionych rzutów na 10 oddanych. Ale jak już się chwalę, to wspomnę też, że któregoś dnia kiedy rzucałem tu osobiste trafiłem 75 na 100, a w jednej serii miałem nawet 100 % skuteczności, czyli 10/10. Fajnie.

A więc rzucam sobie, wokół szumią drzewa, słychać też co jakiś czas przejeżdżający nieco dalej tramwaj, nieopodal przebiegają biegacze, którzy też lubią to miejsce. Tutaj spędziłem sporo czasu w poprzednie lato trenując swój rzut na nowo. I chyba doszedłem do poziomu, którego od siebie oczekiwałem. To mnie cieszy.

Oprócz mnie przychodzą też inni miłośnicy pomarańczowej piłki. Starsi i młodsi. Ja byłem tu w zeszłym roku parę razy z synem, który co prawda jeszcze nie ma dwóch metrów wzrostu, ale kilkanaście razy udało mu się wrzucić piłkę do kosza, właśnie dzięki temu, że tablice wiszą trochę niżej. Kiedy wcelował, cieszył się tak samo jak ja.

Nieopodal boiska stoi sobie kościół Mormonów. Główna siedziba Mormonów znajduje się w Salt Lake City w stanie Utah w USA. Nie wiem czy ci Mormoni, którzy mają swoją wspólnotę właśnie w tym kościele na Woli są kibicami Utah Jazz. Może kiedyś zapytam. Póki co, to oni czasem przychodzą kiedy gram i pytają czy wpadnę do nich do kościoła na mszę. Zawsze odmawiam. Sorry, jestem już zajęty. Mam swój kościół i swoją wiarę. Ale boisko zrobiliście świetne. Dzięki.

 

003

One comment

  1. Blanka · Maj 12, 2015

    🙂 ja uczyłam wczoraj moją córkę dwutaktu na słabym ale najbliższym boisku na Krępowieckiego… o boisku Mormonów nie wiedziałam. Może kiedyś z Prz i Ag dołączycie do nas 🙂 pozdro

    Lubię to

Skomentuj

