Pełne boiska zatęchłych osiedli

„Pełne boiska zatęchłych osiedli ”

 

a więc nie zostałem gwiazdorem koszykówki

nie

nie zobaczysz mnie w telewizji

gdy w trakcie przerwy pomiędzy 3 a 4 kwartą meczu

siedzę na ławce rezerwowych

a ktoś podaje mi ręcznik

i kubek z wodą

nie

nie zobaczysz mnie w reklamie telewizyjnej

nie dostanę 100.000 PLN za 3 dni pracy

a magazyn sportowy

nie opublikuje plakatu ze mną

 

tak

tego nie ma

i już raczej nie będzie

 

ale wiesz

możesz zobaczyć mnie

na osiedlowym boisku

w sobotę lub

w niedzielę

kiedy rzucam pięćdziesiąty raz z półdystansu

lub kiedy zbieram dwudziestą piłkę z tablicy

i wydzieram się głośno

gdy mi coś nie wyjdzie

 

czasami

jestem pierdolonym Dennisem Rodmanem gdy nad sobą nie panuję

ale zawsze staram się ogarnąć

i w czasie gry reszta drużyny może na mnie liczyć

bo zawsze daję z siebie cholerne 100%

jeżeli można to tak nazwać

lub tyle, na ile wystarcza mi sił

 

walczę często

ze swoimi demonami

starając się wyluzować

i wiesz co

nawet mi to wychodzi

 

kozłuję swoją brudną piłką

i staram się oszukać obrońców

robiąc zwód

i rzucając hakiem z prawej strony obręczy

tak, to jest chyba

moje firmowe zagranie

 

możesz to zobaczyć

wpadnij na boisko

tam, oprócz mnie

grają prawdziwe gwiazdy sportu

i nie mówię tu tylko o koszykówce

grają tam piłkarze, tenisiści i siatkarze

wszyscy dla których siła mięśni

jest równie ważna jak siła umysłu

 

nie mamy kontraktów na milion dolarów

ale robimy swoje

na naszych osiedlowych boiskach

 

hej, może kiedyś zorganizujemy osiedlowy Mecz Gwiazd?

co Wy na to?

zrobimy turniej rzutów za 3 i rzutów z półdystansu

przyjdzie pewnie trochę ludzi

żeby zobaczyć co potrafimy

 

być może

nie zobaczysz mnie w TV

ale tu, na naszym osiedlowym boisku

jestem prawie codziennie

 

30.08.2015

boiska zośka 2

 

 

 

Skomentuj

