Okrągłe kształty

Jakkolwiek by nie patrzeć, ten wpis może wydać się  nieco dziwny, tym bardziej jednak polecam go przeczytać. Choćby dlatego, że zawierać będzie on wiele spostrzeżeń dotyczących tego, jak wpływają na wszystko otaczające nas niemal z każdej strony okrągłe kształty. Nie chce Wam się tego czytać? W takim razie tym bardziej czytajcie dalej.

Dostrzegłem jakiś czas temu, że gdzie by nie spojrzeć, zauważyć można otaczające nas okrągłe kształty. A wszystko zaczęło się od tego, że na początku była piłka do kosza…Nie. Żartowałem. Przejdę więc do głównego wątku, żeby nie nadwerężać Waszej cierpliwości.

Idąc kilka miesięcy temu przez podwórka nieopodal mojego bloku, żeby porzucać na luzie do kosza i wyluzować się tak bardzo jak tylko się da, wyjąłem tuż przed wejściem na boisko swoją starą, dobrze już startą piłkę do koszykówki. Zacząłem nią kozłować. Miałem dość ciężki dzień i chciałem odpocząć rzucając po prostu do obręczy. Kiedy zacząłem kozłować swoją pomarańczowo-szarą, dobrze wysłużoną piłką Spaldinga zauważyłem, że już po kilku chwilach poczułem się bardzo zrelaksowany. Wszedłem na boisko i zacząłem rzucać, kozłując piłką co jakiś czas.

Kiedy czułem w dłoni ten wspaniały, okrągły kształt piłki zrobionej ze skóry syntetycznej poczułem ogarniający mnie spokój i luz. Wszystko stało się nieważne, a wszelkie zmartwienia odeszły gdzieś daleko, daleko…Na tyle daleko, że zapomniałem o nich kompletnie i rzucając piłką w kierunku obręczy mentalnie i fizycznie byłem już tylko tam, na boisku. Moje ciało i mój umysł były skoncentrowane już tylko na tej konkretnej czynności jaką było rzucanie z półdystansu i na niczym więcej. Rzucałem z linii rzutów osobistych, z półdystansu i za „trzy”. Rzucanie zamieniało się z każdą chwilą w jakiś rodzaj medytacji, która uwalniała mnie stopniowo od wszystkiego czym zajęty byłem wcześniej w ciągu dnia.

Wiem, wiem, Ameryki tutaj nie odkrywam, każdy powie, że sport relaksuje i wprowadza w stan, kiedy nasz umysł zaczyna wydzielać endorfiny, czyli hormony szczęścia. Ale mnie nie chodzi o to. Ja dostrzegłem jeszcze coś, mianowicie uczucie, kiedy trzymam w ręku piłkę i czując w dłoni jej okrągły kształt kozłuję nią, lub po prostu podrzucam. Jej krągłość wyzwala, przynajmniej u mnie, uczucie idealnego luzu.

Rzucając sobie tak piłką na swoim ulubionym boisku, zacząłem się zastanawiać czy oprócz okrągłego kształtu piłki coś jeszcze, co jest okrągłe może pomagać nam się wyluzować, bądź wpływać na nasz organizm pozytywnie. Czy są jeszcze jakieś inne rzeczy, przedmioty, lub cokolwiek co wpływało by tak dobrze na nasz organizm? Myślałem przez krótką chwilę i doszedłem do pewnych wniosków.

Otóż tak. Są. Pierwszą rzeczą o której pomyślałem był mój ulubiony owoc, który zawiera chyba wszystkie możliwe witaminy jakie istnieją. Tym owocem jest brzoskwinia. I, jak powszechnie wszyscy wiedzą, brzoskwinia jest okrągła. Dzięki witaminom, które pochodzą z okrągłej brzoskwini nasz organizm może zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne pierwiastki, które potrzebne są do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Są nimi choćby takie witaminy jak A, B1, B2, B3, a także brzoskwinie zawierają potrzebny nam bardzo magnez, fosfor, żelazo, potas…Wszystkich dóbr pochodzących z okrągłej brzoskwini jest całe mnóstwo.

Kolejnym okrągłym darem natury o którym pomyślałem był pomidor. Ten z kolei zawiera potas. Od potasu zależy między innymi sprawna praca mięśni i układu nerwowego, potas reguluje też gospodarką wodną w organizmie. I wszystko w naszym organizmie jest wtedy OK, jeżeli oczywiście wcześniej zjemy soczystego, czerwonego i, co ważne,  okrągłego pomidora!

Idąc tym tropem, pomyślałem później o jabłkach, arbuzach, pomarańczach, grejpfrutach, melonach…Wszystkie te owoce mają okrągłe kształty. I oprócz tego, że dostarczają nam cennych witamin i minerałów, dodatkowo relaksują też podczas jedzenia nasze kubki smakowe. A więc pełen relaks!

Kiedy tak rzucałem do okrągłej obręczy swoją wysłużoną piłkę do kosza, nadal myślałem o okrągłych kształtach, które wpływają na nas pozytywnie i wprawiają nas w lepszy nastrój. Pomyślałem o Księżycu w pełni, który jest okrągły raz na jakiś czas i który lubimy od czasu do czasu sobie podziwiać na niebie. Myśląc dalej o okrągłych kształtach wyobraziłem sobie Koloseum w Rzymie, wielki starożytny amfiteatr do którego wciąż ściągają tłumy, żeby podziwiać tą niesamowitą budowlę, w której dwa tysiące lat temu odbywały się walki gladiatorów. Odbyły się w Koloseum także ostatnie igrzyska w Rzymie, lecz bynajmniej nie olimpijskie. W Koloseum organizowano po prostu wspomniane już walki gladiatorów i polowania na dzikie zwierzęta, takie na przykład jak lwy, leopardy, czy niedźwiedzie. Wydarzenia takie nazywano właśnie igrzyskami, czyli po prostu zawodami. Koloseum co prawda nie jest okrągłe, lecz owalne, ale mimo wszystko z okrągłym kształtem ma coś wspólnego.

Kozłowałem dalej swoją okrągłą piłką i myślałem o okrągłych kształtach. Wyobraziłem sobie wtedy pierwszy okrągły możliwy kształt jaki powinien mi przyjść do głowy, czyli krągłości u  kobiet. Wszak pupa Nicki Minaj też nie jest raczej kwadratowa (choć niektórzy mogliby się z tym nie zgodzić), lecz okrągła i zwykle kiedy mam okazję podziwiać ją w kolejnym teledysku urodzonej w Trynidadzie i Tobago raperki, to oglądanie jej wprawia mnie w przyjemny nastrój. A więc znalazłem kolejny dowód na to, że okrągłe kształty są naprawdę w porządku.

Wracając jeszcze do owoców, pomyślałem, że przecież wszystkie owoce rosną dzięki okrągłemu Słońcu. Nie no, w porządku Słońce może idealnie okrągłe nie jest, ale wszyscy i tak rysujemy je jako coś co posiada okrągły kształt. Słońce z kolei jest źródłem cennej witaminy D, odpowiadającej za nasz dobry nastrój. A jeżeli nawet ktoś nie zgodzi się ze mną, że Słońce nie ma wcale okrągłego kształtu, który mógłby ewentualnie wpływać na to, że owoce rosną, to przecież i tak rosną one na…okrągłej Ziemi! My, Ziemianie, żyjemy na planecie, która jest okrągła!

W ten właśnie sposób, będąc już bardzo wyluzowanym po tym jak doszedłem do swoich nowych spostrzeżeń dotyczących okrągłych kształtów, spakowałem swoją okrągłą piłkę do nieokrągłej torby sportowej i powolnym, wyluzowanym krokiem zacząłem wracać do domu. Idąc, pomyślałem sobie, że może warto byłoby podzielić się swoimi spostrzeżeniami z kimś jeszcze, co też właśnie zrobiłem pisząc niniejsze przemyślenia. Pamiętajcie zatem o okrągłych kształtach!

005

 

 

Skomentuj

