Świąteczna koszykówka

W koszykówkę grać można praktycznie o każdej porze roku, choć z tym stwierdzeniem nie szedłbym zbyt daleko, bowiem jeżeli chodzi o miesiące jesienno-zimowe to w tym przypadku tak kolorowo nie jest. Wie o tym chyba każdy kto gra regularnie. Znalezienie hali, w której w chłodniejszych miesiącach roku można byłoby wyluzować i porzucać choćby przez kilkadziesiąt minut tygodniowo czasami bywa dość trudne i dotyczy to nie tylko mniejszych miejscowości. Uwierzcie, że dla osoby takiej jak ja, która już dawno skończyła szkołę i nie bywa w ośrodkach sportowych zbyt często, czyli tam gdzie znajduje się jakaś porządna hala sportowa, znalezienie takiego miejsca gdzie można byłoby pograć zimą może być niełatwe. Często ratuje mnie to, że wpadam po syna do szkoły, gdzie udaje nam się zagrać razem jakąś gierkę 1×1 lub po prostu porzucać.

basketball-santa

A więc gramy najczęściej wiosną, latem i czasami zimą. Ale co zrobić w okresie świątecznym? Czy w święta, po szaleństwie przygotowań do Wigilii i przygotowywania potraw na świąteczne stoły, aby wreszcie w spokojnej atmosferze podzielić się opłatkiem , można byłoby gdzieś pograć? Nie chodzi mi tu o granie w Wigilię, to oczywiste, ale może by tak pierwszego, lub drugiego dnia świąt po świątecznym śniadaniu, lub obiedzie wybrać się gdzieś i porzucać? Mielibyście na to chęć? Bo ja zdecydowanie tak.

Święta Bożego Narodzenia to czas, który spędza się w gronie rodzinnym. Ale chyba nie byłoby niczego niestosownego w tym, aby w któryś dzień świąt wymknąć się na półtorej, lub dwie godziny z domu (oczywiście jak wspomniałem wcześniej po świątecznym śniadaniu, lub obiedzie) i pójść gdzieś porzucać? Byłoby fajnie? Myślę, że tak. Sęk tylko w tym, GDZIE?

Hale w szkołach są zamknięte i nie ma opcji, żeby gdzieś wbić się i pograć. Chyba, że ktoś ma dobre znajomości z dyrekcją miejscowej szkoły, wtedy jest to łatwe. Ale co zrobić, kiedy nie mamy odpowiednich znajomości? Co zrobić, żeby pograć?

Jeżeli pogoda jest łaskawa (a tak przecież bywało w poprzednich latach) i na zewnątrz jest sucho i w miarę ciepło („w miarę” określiłbym jako przynajmniej 8-10 stopni Celsjusza), można wybrać się na przykład do parku i porzucać choćby przez te 20 lub 30 minut w odpowiednim stroju, którym jest ciepła bluza i obowiązkowo czapka zimowa. Ważne, żeby zrobić to w najcieplejszym momencie dnia, czyli w godzinach między 12.00 a 14.00 kiedy Słońce jeszcze świeci (jeżeli oczywiście jest pogodny dzień). Można przy okazji wtedy pójść na spacer z rodziną, której ruch po biesiadach przy świątecznym stole z pewnością dobrze zrobi. Bo ruch to zdrowie!

 Ale co jeżeli pada śnieg, lub deszcz, albo po prostu jest zbyt zimno? Nie grać? Otóż nie! Jest pewne rozwiązanie kompromisowe. Jakie?

Kiedy byłem nastolatkiem miałem zawieszony w swoim pokoju mini-kosz do grania w koszykówkę. Zimą najczęściej „grałem” w koszykówkę w swoim pokoju i pamiętam, że często włączałem sobie jakiś mecz NBA na stacji DSF, która retransmitowała mecze z poślizgiem z poprzedniego dnia. Brałem wtedy swoją mini piłkę do koszykówki i rzucałem do małej tablicy z mini-obręczą. Pamiętam, że sprawiało mi to wtedy sporą radość. Rzucałem wtedy do kosza i wyobrażałem sobie, że jestem na meczu NBA i że gram w jakiejś drużynie. Rzucałem do tego mini-kosza, zbierałem też piłki, które nie wpadły po rzucie i byłem rozgrywającym, centrem i silnym skrzydłowym w jednej osobie.

swiateczna-koszykowka-picture

Znalazłem więc jakieś wyjście z tej sytuacji, w której gra w normalnych warunkach była niemożliwa. Jeśli więc chodzi o świąteczną koszykówkę, to polecam Wam zaopatrzyć się na święta w taki właśnie mini-kosz do grania w koszykówkę w domu. Myślę, że to nie ucieszy tylko Was, ale wszystkich z rodziny także, jeżeli wspólnie wyluzujecie się trochę podczas rzucania. Bo do mini-koszykówki dobra kondycja nie jest przecież potrzebna. Może w nią pograć zarówno małe dziecko, jak też dorosły i nawet wujek, dziadek i babcia…

Koszykówka łączy ludzi i daje radość, także w święta. Pamiętajcie więc o tym i jeżeli dacie radę, to zaopatrzcie się w swoje mini-kosze. Wesołych Świąt!

 

 

 

Skomentuj

