Gołąb koszykarz

 Wchodziłem do mieszkania z zakupami zrobionymi przed chwilą w sklepie spożywczym pod moim blokiem, kiedy z pokoju dobiegły mnie okrzyki mojego syna: „Tato, zobacz kto jest na balkonie! Szybko!” Okrzyki były na tyle donośne i emocjonalne, że zdążyłem tylko rzucić torby z zakupami w przedpokoju i czym prędzej wbiegłem do dużego pokoju, aby sprawdzić co się dokładnie dzieje.

 Kiedy otworzyłem pospiesznie drzwi i wbiegłem do pokoju, Agata i Przemek stali przy balkonie z telefonem i robili zdjęcia. Nie miałem pojęcia o co chodzi, tym bardziej, że na balkonie nie zauważyłem nikogo.

-Tato, zobacz kto do nas przyleciał! – powiedział tym razem już trochę bardziej spokojnym tonem mój syn.

-Zobacz gdzie usiadł, tylko podejdź spokojnie i powoli – dodała Agata, po czym pokazała mi wreszcie co się dzieje.

Podszedłem trochę bliżej okna balkonu i wreszcie go zauważyłem. Siedział dość pewnie na parapecie balkonu. Gołąb. Szary, trochę zmęczony, a może po prostu przemęczony gołąb, który najwyraźniej był również miłośnikiem koszykówki. Dlaczego? Usiadł na mojej piłce do koszykówki, którą położyłem na bagażniku mojego roweru.

Staliśmy tak we trójkę i patrzyliśmy na niego, a on patrzył chyba też na nas. Zauważyłem, że mruga dość niemrawo oczami i jest albo zmęczony, albo głodny. Siedział cały czas na tej mojej pomarańczowej piłce i ani myślał z niej sfrunąć, ani chociaż zeskoczyć.

balkon-pilka-blog

-Może trzeba dać mu coś do jedzenia? – zapytałem Agaty.

-Nie wiem, ale możliwe, że naprawdę jest głodny – odpowiedziała.

W pierwszej chwili pomyślałem, że wrócę do przedpokoju i wyjmę z niej chleb, który kupiłem i dam temu niesfornemu gołębiowi-koszykarzowi, aby co nieco się posilił. Ale szybko przypomniałem sobie, że gołębiom i ptakom lepiej dać do zjedzenia coś, co jest po prostu ziarnem. Ptaki bowiem źle trawią chleb i wszelkiego rodzaju bułki, chociaż lubią takie rzeczy jeść.

Poszedłem więc do kuchni i otworzyłem szafkę, w której trzymam płatki owsiane. Nasypałem trochę do nakrętki od słoika i przyniosłem do pokoju. Nie wiedziałem tylko, czy ten gołąb się nie wystraszy i nie odleci.

-Ciiiichoooo…. – powiedziałem do Agaty i Przemka- dam temu gołębiowi coś do jedzenia.

Powoli otworzyłem drzwi balkonu i spojrzałem na gołębia, który nadal siedział na mojej piłce i ani myślał robić cokolwiek innego. Powolnym ruchem postawiłem mu nakrętkę z płatkami owsianymi niemal tuż przed jego dziobem. Właśnie wtedy ten niesforny gołąb sfrunął z mojej piłki prosto na posadzkę balkonową, a następnie zeskoczył i poleciał znowu w kierunku parapetu na balkonie, ale nie odleciał. Po prostu stał teraz w rogu parapetu i po chwili skulił się trochę.

Zauważyłem, że naprawdę może być z nim coś nie tak, postawiłem więc tą nakrętkę od słoika z płatkami owsianymi obok niego. Gołąb nie wystraszył się mnie ani trochę. Siedział po prostu, zmęczony, ale jeszcze z jakimiś zasobami energii i chyba zaczął zasypiać.

-Co mu jest? –zapytał mnie mój syn.

-Nie wiem. Może jest zmęczony i głodny – odpowiedziałem.

Pomyślałem też, że może być chory i najlepiej byłoby wezwać jakiegoś ornitologa, ale może było na to za wcześnie. Niech sobie odpocznie trochę i może kiedy zje te płatki owsiane polepszy mu się i odleci. Zostawiliśmy więc tego gołębia w spokoju i zamknęliśmy balkon.

 *

Kiedy kilka godzin później robiło się już ciemno, pomyślałem, że zobaczę co u gołębia. Może już odleciał? Podszedłem do balkonu i otworzyłem drzwi. Pewnie już pofrunął do swoich gołębiowych ziomków, żeby zagrać z nimi jakiś mecz.

Ale nie. Gołąb nadal siedział skulony w rogu na parapecie balkonu i zauważyłem tylko, że chyba zjadł trochę tych płatków owsianych, które mu zostawiłem, ponieważ nakrętka od słoika stała trochę przesunięta w innym miejscu i płatków owsianych było wyraźnie trochę mniej niż wtedy, kiedy je tam zostawiałem.

Nie miałem pojęcia co z tym gołębiem robić. Pomyślałem jednak, że może niech sobie dalej kima, a jak już się zregeneruje, to odleci. Zamknąłem więc drzwi od balkonu, zasłoniłem okna zasłonami i poszedłem pisać swoje kolejne blogowe wypociny.

 Kiedy skończyłem pisać było już dobrze po 22.00. Wstałem więc od biurka i przeciągnąłem się. Przypomniałem sobie od razu oczywiście o gołębiu, który nas odwiedził. Poszedłem znów do dużego pokoju i uchyliłem drzwi balkonu. Spojrzałem w róg parapetu. Nasz skrzydlaty gość ciągle spał i ani myślał się gdziekolwiek ruszyć.

-Cóż… – pomyślałem- może w takim razie prześpi się i rano odleci.

Nie chciałem go wyganiać. Niech porządnie wypocznie, zregeneruje siły, zje płatków owsianych rano i odleci, jak to gołąb.

Poszedłem więc spać i byłem ciekaw jak sytuacja będzie wyglądała o poranku.

*

 Kiedy się obudziłem, poranne promienie słońca świeciły już na balkonie. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to: Gołąb. Czym prędzej więc wstałem i podszedłem do balkonu. Wyjrzałem zza drzwi i ku memu zdumieniu zauważyłem, że…gołębia już na balkonie nie było. Nakrętka od słoika była wyraźnie przesunięta i płatków owsianych ubyło sporo.

-A więc odleciał… – powiedziałem do siebie.

Zająłem się swoimi sprawami, wyczyściłem trochę bajzel z płatków owsianych, który zostawił po sobie na balkonie nasz gość i poszedłem wziąć prysznic. Kiedy wróciłem do pokoju z czystej ciekawości podszedłem jeszcze raz do okna i nie mogłem uwierzyć w to co zobaczyłem. Na parapecie znowu siedział ten gołąb! Najwyraźniej upodobał sobie darmowe płatki owsiane i spokojny kącik do spania.

 Co było dalej? Otóż ten niesforny gołąb spędził na naszym balkonie jeszcze 2 dni. Siedział cały dzień i spał całą noc, podjadając co jakiś czas płatki owsiane. Na mojej piłce do koszykówki już nie siadał, ponieważ zabrałem ją z balkonu, umyłem i schowałem do szafy.

Dwa dni po tym jak przyleciał do nas pierwszy raz przestał pojawiać się na naszym balkonie. Daliśmy mu jeść i pozwoliliśmy, żeby trochę odpoczął i nabrał sił. Mam nadzieję, że teraz lata gdzieś ze swoimi gołębiowymi braćmi i cieszy się każdym lotem. Może kiedyś wpadnie do nas jeszcze? Wiem, że jeżeli wystawię na balkon znowu swoją piłkę, może to być bardzo możliwe.

Skomentuj

